
Diefstal, wat nu?
Diefstal,
wat nu?
Goed dat u actie onderneemt! Volg direct deze stappen:
1 Laat uw simkaart blokkeren bij uw provider
2 Doe binnen 24 uur aangifte doen bij de politie
3 Meld de diefstal via ons klantenportaal
Klantenportaal
Snel en gemakkelijk uw zaken zelf regelen? Dat kan via het klantenportaal. Op elk moment kunt u hier uw polisblad en persoonsgegevens inzien en wijzigen. Of direct een schade- of diefstalclaim indienen.
Om gebruik te maken van het klantenportaal heeft u uw polisnummer nodig. U kunt het polisnummer terugvinden op uw bankafschrift onder het kopje omschrijving.
Bel ons
U kunt ons van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur en 18.00 uur bereiken. Dan helpen we u zo snel mogelijk verder.
Mail ons
Liever mailen? Vul dan het contactformulier in. Wij nemen uiterlijk de eerstvolgende werkdag contact met u op.
Bedankt!
Zo eenvoudig werkt het

Aangifte
bij de politie
Doe binnen 24 uur aangifte. LET OP: in het proces-verbaal moet het serienummer of IMEI-nummer en het 'Find my iPhone' (alleen van toepassing bij iPhones) van uw product worden opgenomen. Neem dit dus mee bij de aangifte.

Diefstalclaim indienen
Regel het via ons klantenportaal. Klik op de knop Klantenportaal. Houd uw polis- of certificaatnummer bij de hand.

Beoordeling diefstalclaim
We hebben het volgende nodig: het proces-verbaal met IMEI- of serienummer, de 'Find my iPhone' van uw product (alleen bij iPhones) en een door u ondertekende verklaring waarin u uitlegt wat er is gebeurd.

Afhandeling diefstalclaim
Binnen 5 werkdagen ontvangt u schriftelijk bericht. Heeft u recht op vervanging? Dan krijgt u hetzelfde of een gelijkwaardig product.
LET OP: u heeft een eigen risico (zie polisvoorwaarden) en niet elke claim is gedekt.
Veelgestelde vragen
Mijn product is gestolen, wat nu?
Laat uw simkaart blokkeren bij uw provider. Doe binnen 24 uur aangifte doen bij de politie. Uw traceer informatie dient ingeschakeld te zijn. Deze informatie dient u te delen met de politie. Vervolgens kunt u de diefstal via ons klantenportaal indienen.
Hoe zet ik de verloren-modus aan?
Dat doet u door in te loggen met uw Apple ID (die u gebruikt voor iCloud) bij 'Zoek mijn iPhone'. U kunt hierheen gaan door hier te klikken. Vervolgens tikt u in de lijst 'Apparaten' op het apparaat dat u wilt opsporen of vergrendelen. Heeft u 'Delen met gezin' ingesteld? Dan worden de apparaten van uw gezinsleden onder hun naam weergegeven. Via 'Acties' ziet u de volgende opties: 'Verloren' of 'Vergrendel'. Volg vervolgens de instructies op het scherm.
Hoe kan ik een diefstalclaim indienen?
Dat kan via ons klantenportaal. Klik op het klantenportaal. Houdt uw polisnummer en IMEI/serienummer bij de hand. Het polisnummer vindt u op uw polisblad of op uw bankafschrift onder omschrijving.
Waar vind ik mijn IMEI-nummer?
Dit vindt u achterop het toestel of op de simkaart houder. U kunt ook *#06# intoetsen en klik vervolgens op bellen. Het IMEI-nummer verschijnt dan in het beeldscherm.
Heb ik een eigen risico?
Ja, bij elke claim is er een eigen risico. Mits u een product heeft aangeschaft zonder het eigen risico.
Moet ik mijn simkaart blokkeren?
Zeker! Zo voorkomt u kans op misbruik. Hieronder vindt u de telefoonnummers van de meest voorkomende providers:
KPN: (0800) 0105
Tele2: (0800) 2199
Simpel: (0900) 1418
Telfort: (0900) 9596
T-Mobile: (0800) 8104
Ziggo: (0900) 1884
Youfone: (0900) 6983663
Vodafone: (0800) 0094
Hollandsnieuwe: (0900) 0324
Ben: (0900) 0401405
Simyo: (0900) 8090