Op deze verzekeringskaart staat de belangrijkste informatie over uw verzekering. De polisvoorwaarden geven precies aan wat er onder de dekking valt en wat uw rechten en verplichtingen zijn. Als u een claim indient, geldt wat er op de polis en in de polisvoorwaarden staat. We adviseren u om de algemene polisvoorwaarden (PTC-NL-EAC-2024-1) goed door te lezen.
Deze verzekering biedt dekking voor schade aan een specifiek product zoals op het polisblad staat.
Het product dat op het polisblad staat is inclusief de oorspronkelijk geleverde essentiële accessoires onder andere verzekerd voor:
Val-, stoot en drukschade
Schade door niet verwijtbaar onjuist gebruik
Lager- en motorschade
Vochtschade Glasbreuk
Verstopping/verkalking
Brand, implosie/explosie
Blikseminslag Overspanning
Defecten na garantie
Onverwachte slijtage
Eventuele inbouw en uitbouw kosten
Schade veroorzaakt door dieren
Andere externe oorzaken
Schade die opzettelijk door u is veroorzaakt of is ontstaan tijdens het uitvoeren van criminele handelingen.
Schade als gevolg van nalatigheid, zoals onbeheerd achterlaten of niet uitvoeren van onderhoud.
Schade als gevolg van het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol.
Cosmetische schade of een andere vorm van schade die niet van invloed is op de mogelijkheid het verzekerd product te gebruiken zoals bedoeld, bijvoorbeeld normale slijtage.
Schade als gevolg van het feit dat u heeft verzuimd de instructies van de fabrikant of de installatierichtlijnen op te volgen.
Diefstal en verlies.
Deuken, krassen en externe schade die niet van invloed is op de werking van het product.
Verwachte slijtage of langzame verslechtering, zoals bij batterijen en accu’s.
Schade door virussen, softwareprogramma’s of apps.
Schade aan niet origineel meegeleverde accessoires of bijgekochte uitbreiding.
Gevolgschade, zoals extra uitgaven of verlies van winst doordat het product niet kan worden gebruikt.
Schade als gevolg van installatie, normaal onderhoud, inspectie, afstelling of reiniging, tenzij uitgevoerd door de leverancier van product of door een derde in opdracht van de leverancier van het product.
Langzaam inwerkende invloeden zoals corrosie als gevolg van regelmatig onjuist gebruik in vochtige ruimten of bovengemiddeld intensief gebruik.
U moet in Nederland wonen.
Deze verzekering biedt wereldwijde dekking. Thuis, op reis, op het werk of op school.
Reparatie of vervanging wordt afgehandeld in Nederland.
U moet de premie (op tijd) hebben betaald.
U moet alle redelijke voorzorgsmaatregelen treffen om schade te voorkomen. Dit betekent dat u, als u een redelijke keuze heeft, voor de veiligste optie moet kiezen.
Gebruik apparaten zoals een smartphone, laptop of een tablet niet in de buurt van water of op vochtige plekken zoals de badkamer.
U dient uw product juist te onderhouden en schoon te maken, denk bijvoorbeeld aan vuil in connectoren laten reinigen, filters bij pompen tijdig legen en kalk in koffiezetters volgens voorschrift reinigen.
Neem bij schade zo snel mogelijk contact op met Harmony.
U moet de aanwijzingen in de handleiding volgen.
Premie
De premie wordt door u direct bij het afsluiten van de polis betaald. U betaalt de premie in één keer voor de gehele looptijd van de verzekering. De duur van het contract is dan gelijk aan de periode waarvoor de premie is betaald.
Uw (tijdelijke) dekking gaat in op het moment dat de verzekering wordt aangevraagd. Binnen 14 dagen ontvangt u de definitieve bevestiging en uw polisblad via e-mail. De dekking eindigt op de einddatum van het contract of na vervanging van het kapotte product of een geldelijke uitkering.
Wij kunnen uw verzekering binnen één maand na behandeling van een schadegeval beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. De maximale totale duur van de dekking is 36, 48, 60 of 84 maanden na de aanvangsdatum, afhankelijk van het type product. Wij zullen uw verzekering beëindigen na de afhandeling van de claim, indien het verzekerd product buiten de garantie wordt omgeruild.
U kunt uw polis binnen 14 dagen na afgifte annuleren. Als u geen claim hebt ingediend, worden reeds geïncasseerde premies gerestitueerd Als u een claim hebt ingediend komt dit recht te vervallen. Wij zullen uw verzekering beëindigen na de afhandeling van de claim, indien het verzekerd product buiten de garantie wordt omgeruild.
Wilt u uw zaken snel en digitaal regelen? Dat is mogelijk via Mijn Harmony. U kunt uw polisblad en persoonsgegevens op elk gewenst moment bekijken. Of u kunt rechtstreeks een claim indienen. Wilt u liever een medewerker spreken? Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 uur en 17.00 uur via telefoonnummer 010 – 206 86 86 of via info@harmony.nl.