Op deze verzekeringskaart staat de belangrijkste informatie over uw verzekering. De polisvoorwaarden geven precies aan wat er onder de dekking valt en wat uw rechten en verplichtingen zijn. Als u een claim indient, geldt wat er op de polis en in de polisvoorwaarden staat. We adviseren u om de algemene polisvoorwaarden (PTC-NL-ECF-2024-1) goed door te lezen.
Deze verzekering biedt dekking voor schade aan een specifiek product zoals op het polisblad staat.
Het product dat op het polisblad staat is inclusief de oorspronkelijk geleverde essentiële accessoires onder andere verzekerd voor:
Val-, stoot- en drukschade
Vochtschade
Schade door niet verwijtbaar onjuist gebruik
Lager- en motorschade
Glasbreuk
Verstopping/verkalking
Brand, implosie/explosie
Blikseminslag
Overspanning
Defecten na garantie
Onverwachte slijtage
Eventuele inbouw en uitbouw kosten
Schade veroorzaakt door dieren
Andere externe oorzaken
Met uitzondering van bruin en witgoed, is het product optioneel verzekerd voor:
Diefstal en beroving
De verzekering kan worden gebruikt voor privé- en zakelijk gebruik mits het aangeschafte product daar ook voor bedoeld is. Zakelijk gebruik is alleen mogelijk voor telefoon- en IT-producten. De kosten van reparatie of vervanging worden gedekt tot de oorspronkelijke aankoopprijs. Er geldt geen eigen risico. In geval van schade zal Harmony Service Center B.V. reparatie of vervanging van het product regelen ende kosten betalen. In geval van vervanging wordt een soortgelijk product geleverd. Het vervangend product blijft verzekerd zonder tegenbericht.
Schade die opzettelijk door u is veroorzaakt of is ontstaan tijdens het uitvoeren van criminele handelingen.
Schade als gevolg van nalatigheid, zoals onbeheerd achterlaten of niet uitvoeren van onderhoud.
Schade als gevolg van het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol.
Cosmetische schade of een andere vorm van schade die niet van invloed is op de mogelijkheid het verzekerd product te gebruiken zoals bedoeld, bijvoorbeeld normale slijtage.
Schade als gevolg van het feit dat u heeft verzuimd de instructies van de fabrikant of de installatierichtlijnen op te volgen.
Verlies.
Deuken, krassen en externe schade die niet van invloed is op de werking van het product.
Verwachte slijtage of langzame verslechtering, zoals bij batterijen en accu’s.
Schade door virussen, softwareprogramma’s of apps. Schade aan niet origineel meegeleverde accessoires of bijgekochte uitbreiding.
Gevolgschade, zoals extra uitgaven of verlies van winst doordat het product niet kan worden gebruikt.
Schade als gevolg van installatie, normaal onderhoud, inspectie, afstelling of reiniging, tenzij uitgevoerd door de leverancier van product of door een derde in opdracht van de leverancier van het product.
Langzaam inwerkende invloeden zoals corrosie als gevolg van regelmatig onjuist gebruik in vochtige ruimten of bovengemiddeld intensief gebruik.
U moet in Nederland wonen.
Deze verzekering biedt wereldwijde dekking. Thuis, op reis, op het werk of op school.
Reparatie of vervanging wordt afgehandeld in Nederland.
U moet de premie (op tijd) hebben betaald.
U moet alle redelijke voorzorgsmaatregelen treffen om schade te voorkomen. Dit betekent dat u, als u een redelijke keuze heeft, voor de veiligste optie moet kiezen.
Gebruik apparaten zoals een smartphone, laptop of een tablet niet in de buurt van water of op vochtige plekken zoals de badkamer.
Activeer, indien aanwezig, de trace & block-functie op uw mobiele apparaat om schade door diefstal te voorkomen.
U dient uw product juist te onderhouden en schoon te maken, denk bijvoorbeeld aan vuil in connectoren laten reinigen, filters bij pompen tijdig legen en kalk in koffiezetters volgens voorschrift reinigen.
Neem bij schade zo snel mogelijk contact op met Harmony. Bij diefstal moet u altijd direct aangifte bij de politie doen en zo snel mogelijk melding doen bij Harmony via Mijn Harmony.
U moet de aanwijzingen in de handleiding volgen.
De premie wordt in termijnen betaald. Dit gaat via automatische incasso.
Premie
U betaalt de premie per maand. Na de minimale periode van 12 maanden kunt u de polis per maand opzeggen. De vervolgpremies worden maandelijks betaald voor een maximale duur van de polis van 36, 60 of 84 maanden, tenzij de polis eerder door u of de verzekeraar wordt geannuleerd.
Premiewijziging
Een verlaging of verhoging van de assurantiebelasting en ongebruikelijk claimgedrag kan van invloed zijn op het bedrag van de premie. Als dit het geval is, zal Harmony Service Center B.V. u hiervan op de hoogte brengen.
De dekking gaat in op de datum die op uw verzekeringsbewijs staat vermeld. In principe is de dekkingsperiode twaalf (12) maanden die stilzwijgend wordt verlengd voor opeenvolgende periodes van één (1) maand. De maximale totale duur van de dekking is 36, 60 of 84 maanden na de aanvangsdatum, afhankelijk van het type product. Uw (tijdelijke) dekking gaat in op het moment dat de verzekering wordt aangevraagd. Binnen 14 dagen ontvangt u de definitieve bevestiging en uw polisblad via e-mail. De dekking eindigt normaal gesproken een maand na beëindiging door u of op de einddatum van het contract.
Als u uw premie niet (op tijd) betaalt, wordt de dekking opgeschort. Uw producten zijn dan (tijdelijk) niet verzekerd. Let op dat uw betalingsverplichting blijft bestaan. Wij kunnen uw verzekering binnen één maand na behandeling van een schadegeval beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
U heeft het recht om op ieder moment tijdens de dekkingsperiode deze verzekeringspolis te annuleren na de minimale periode van twaalf (12) maanden. Als u het contract annuleert, is er een opzeggingstermijn van één maand van toepassing. U kunt uw polis binnen 14 dagen na afgifte annuleren. Als u geen claim hebt ingediend, worden reeds geïncasseerde premies gerestitueerd. Als u een claim hebt ingediend komt dit recht te vervallen.
Wilt u uw zaken snel en digitaal regelen? Dat is mogelijk via Mijn Harmony. U kunt uw polisblad en persoonsgegevens op elk gewenst moment bekijken. Of u kunt rechtstreeks een claim indienen. Wilt u liever een medewerker spreken? Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 uur en 17.00 uur via telefoonnummer 010 – 206 86 86 of via iinfo@harmony.nl