Op deze verzekeringskaart staat de belangrijkste informatie over uw verzekering. De polisvoorwaarden geven precies aan wat er onder de dekking valt en wat uw rechten en verplichtingen zijn. Als u een claim indient, geldt wat er op de polis en in de polisvoorwaarden staat. We adviseren u om de algemene polisvoorwaarden (PTC-NL-IC-2022-1) goed door te lezen.
Deze verzekering biedt dekking voor schade aan een specifiek product, en (optioneel) diefstal van een specifiek product zoals op het polisblad staat.
Het product dat op het polisblad staat is inclusief de oorspronkelijk geleverde accessoires onder andere verzekerd voor:
Valschade
Stootschade
Schade door ongeluk
Waterschade
Schade veroorzaakt door dieren
Schade door eigen schuld
Defecten (schade zonder externe oorzaak, ook bekend als eigen gebrek)
Schade door overspanning
Schade door brand of blikseminslag
Andere externe oorzaken
Het product is optioneel verzekerd voor:
Diefstal
Beroving
De verzekering kan worden gebruikt voor privé- en zakelijk gebruik.
De kosten van reparatie of vervanging worden gedekt tot de oorspronkelijke aankoopprijs. In geval van schade of diefstal zal Harmony Service Center B.V. reparatie of vervanging van het product regelen en de kosten betalen. B
ij een gedekte claim zijn ook de pick-up en return kosten gedekt.
In geval van vervanging wordt een soortgelijk product geleverd
Schade die opzettelijk door u is veroorzaakt of is ontstaan tijdens het uitvoeren van criminele handelingen.
Schade als gevolg van nalatigheid, zoals onbeheerd achterlaten.
Verlies, diefstal zonder inbraak, en roof zonder (dreigen met) geweld, zoals zakkenrollen.
Schade als gevolg van het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol.
Defecten die zich voordoen na 24 maanden vanaf de datum dat de verzekering werd afgesloten.
Deuken, krassen en externe schade die niet van invloed is op de werking van het product.
Normale slijtage of langzame verslechtering, zoals bij batterijen en accu’s.
Waterbestendigheid zoals gedefinieerd in de IP-normen is ook onderhevig aan slijtage en valt onder langzame verslechtering.
Schade door virussen, softwareprogramma’s of apps.
Schade aan accessoires, zoals een case of screenprotector, alsmede de band van sporthorloges en smartwatches.
Gevolgschade, zoals extra uitgaven of verlies van winst doordat het product niet kan worden gebruikt
Deze verzekering biedt wereldwijde dekking. Thuis, op reis, op het werk of op school.
Reparatie of vervanging wordt afgehandeld in Nederland.
U moet de premie op tijd betalen.
U moet alle redelijke voorzorgsmaatregelen treffen om diefstal en schade te voorkomen. Dit betekent dat u, als u een redelijke keuze heeft, voor de veiligste optie moet kiezen.
Gebruik uw apparaat niet in de buurt van water of op vochtige plekken zoals de badkamer.
Activeer de traceer- en blokkeerfunctie op uw apparaat.
Neem bij schade zo snel mogelijk contact op met Harmony Service Center B.V. Bij diefstal moet u altijd aangifte bij de politie doen.
U moet de aanwijzingen in de handleiding volgen.
De premie wordt periodiek betaald. Dit gebeurt via automatische incasso.
Premie
U betaalt de premie per maand. Na de minimum contract periode kunt u per maand opzeggen.
Premiewijziging
Een verlaging of verhoging van de assurantiebelasting en ongebruikelijk claimgedrag kan van invloed zijn op het bedrag van de premie. Als dit het geval is, zal Harmony Service Center B.V. u hiervan op de hoogte brengen.
Uw (tijdelijke) dekking gaat in op het moment dat de verzekering wordt aangevraagd. Binnen 14 dagen ontvangt u de definitieve bevestiging en uw polisblad via e-mail. De dekking eindigt normaal gesproken een maand na beëindiging door u of op de einddatum van het contract. Als u uw premie niet (op tijd) betaalt, wordt de dekking opgeschort. Uw producten zijn dan (tijdelijk) niet verzekerd. Let op dat uw betalingsverplichting blijft bestaan.
Wij kunnen uw verzekering binnen één maand na behandeling van een schadegeval beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Dit geldt ook tijdens de minimale contractduur.
Tijdens de voorlopige dekking, binnen 14 dagen na het ontvangen van het polisblad of na de minimale duur van het contract kunt u uw contract annuleren. Als u na de minimale duur van het contract annuleert, is er een opzeggingstermijn van een maand van toepassing. Wij kunnen de verzekering na verlies of schade beëindigen en u kunt dat ook.
Wilt u uw zaken snel en digitaal regelen? Dat is mogelijk via Mijn Harmony. U kunt uw polisblad en persoonsgegevens op elk gewenst moment bekijken. Of u kunt rechtstreeks een claim indienen.Wilt u liever een medewerker spreken? Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 uur en 18.00 uur via telefoonnummer 010 – 206 86 86 of via info@harmony.nl.