Veelgestelde vragen
Dat kan via Mijn Harmony. Je kunt daar jouw verzekerde producten terugvinden en een claim indienen.
Dit vind je achter op het product of op de simkaart houder. Je kunt ook *#06# intoetsen en klik vervolgens op bellen. Het IMEI-nummer verschijnt dan in het beeldscherm.
Ga op jouw iPhone naar ‘Instellingen’ -> ‘iCloud’ -> ‘Zoek mijn iPhone’. Hier kan je de functie aan- en uitzetten. Je hebt hiervoor het wachtwoord van jouw Apple ID nodig. Doet jouw iPhone het niet meer? Dan kan je via www.icloud.com ook het apparaat verwijderen uit de Cloud.
Dat is zeer verstandig. Tijdens reparatie kan data namelijk gewist worden. Het kan ook zijn dat je een vervangend toestel krijgt. Let op: Een back-up maken doet het reparatiecentrum niet.
In ons pakket zit geen leentoestelservice.
Laat jouw simkaart blokkeren bij jouw provider. Doe binnen 24 uur aangifte bij de politie. Jouw traceer informatie dient ingeschakeld te zijn. Deze informatie dien je te delen met de politie. Vervolgens kan je de diefstal via Mijn Harmony indienen.
Iphone
Dat doe je door in te loggen met jouw Apple ID (die je gebruikt voor iCloud) bij ‘Zoek mijn iPhone’. je kunt hierheen gaan door hier te klikken. Vervolgens tik je in de lijst ‘Apparaten’ op het apparaat dat je wilt opsporen of vergrendelen. Heb je ‘Delen met gezin’ ingesteld? Dan worden de apparaten van jouw gezinsleden onder hun naam weergegeven. Via ‘Acties’ zie je de volgende opties: ‘Verloren’ of ‘Vergrendel’. Volg vervolgens de instructies op het scherm.
Android
Log in op jouw Google-account. Als je meerdere telefoons heeft, klik je bovenaan het scherm op de kwijtgeraakte telefoon. Als de kwijtgeraakte telefoon meer dan één gebruikersprofiel heeft, log je in met een Google-account dat zich in het hoofdprofiel bevindt. Kies wat je wilt doen. Klik zo nodig eerst op Vergrendelen en wissen inschakelen. Meer informatie: https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=nl
Dat kan via Mijn Harmony. Om jouw diefstalclaim in te dienen kun je klikken op de button Mijn Harmony. Houd jouw polisnummer en IMEI/serienummer bij de hand. Het polisnummer vind je op jouw polisblad of op jouw bankafschrift onder omschrijving.
Dit vindt je achterop het toestel of op de simkaart houder. Je kunt ook *#06# intoetsen en klik vervolgens op bellen. Het IMEI-nummer verschijnt dan in het beeldscherm. Het IMEI-nummer is ook te vinden op jouw contract (van het telefoonabonnement), op het polisblad of de aankoopnota.
Ja, bij elke claim is er een eigen risico. Tenzij je een product hebt aangeschaft zonder het eigen risico.