Harmony groeit op de Belgische markt

Harmony groeit op de Belgische markt

Harmony groeit op de Belgische markt.

Harmony is al sinds 2001 succesvol actief op de Nederlandse retailmarkt. Harmony ontwikkelt en administreert verzekeringen voor alle soorten consumentenelektronica. Sinds 2016 doen zij dat als onafhankelijke partij, en inmiddels zijn zij ook uitgebreid naar de Belgische markt.

In Nederland en België wil Harmony de grootste worden, met een aanbod aan duidelijke verzekeringen, zonder kleine lettertjes en met toegevoegde waarde voor zowel de consument, zakelijke gebruiker als ook de businesspartner. De businesspartner en zijn personeel krijgen persoonlijke begeleiding, uitvoerige coachingsprogramma’s en ondersteuning door sales coaches.

Vorig jaar is er een snelle start gemaakt op de Belgische markt en zijn er twee nieuwe tweetalige collega’s aangenomen: Kevin Bresseleers (key accountmanager) en Gregory Cernuda Fernandez (sales coach voor België).

Cernuda Fernandez: “Veel Nederlandse retailketens en zelfstandige winkels werken al jaren met Harmony samen. Sinds begin 2019 is Harmony ook actief in België. Met dezelfde kwaliteit in service en goede eerlijke verzekeringsproducten als in Nederland, maar dan aangepast op de Belgische markt en regelgeving.” De werkwijze van Harmony is inmiddels ook in België een groot succes. Het aantal businesspartners waarmee een samenwerking is gestart groeit snel. Inmiddels bestaat het Belgische salesteam uit twee personen en zal naar verwachting binnenkort verder worden uitgebreid.

Cernuda Fernandez: “Als sales coach ondersteun ik onze businesspartners in België door hun personeel op te leiden en te coachen in verkoopgesprekken. Dit doen wij kosteloos, het is onderdeel van de samenwerking. Zo worden de klanten op de juiste manier geïnformeerd over de voordelen van ons product en behalen de businesspartners mooie resultaten. Het is heel mooi om zo samen te werken met onze partners.”

 

Snel & papierloos

Bresseleers: “Bij Harmony ligt de focus op gebruiksvriendelijke papierloze processen, snelle schadeafhandeling voor klanten en goede samenwerking met businesspartners.”

Harmony heeft speciaal voor de Belgische markt diverse verzekeringen ontwikkeld waarmee vrijwel alle consumentenelektronica zoals klein en groot huishoudelijke artikelen, tv’s, IT en telecom, verzekerd kan worden.

Bresseleers: “Met deze businesspartners maken wij vaak afspraken waardoor zij zelf defecte toestellen repareren of nieuwe apparatuur uitleveren indien repareren niet mogelijk is. Zo blijft zijn relatie met de klant behouden en wordt de klant beter en sneller geholpen. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat processen simpel en papierloos zijn. Wij hebben voor onze businesspartnerseen gebruiksvriendelijke webportal beschikbaar die zij gebruiken voor het afsluiten van de verzekeringen voor hun klanten. Dit afsluitproces is snel, zeer eenvoudig en volledig papierloos. De klant kiest een verzekering in de winkel en het wordt direct voor hem geregeld in de webportal. Deze webportal is nu ook tweetalig zodat ook de Franstalige businesspartners compleet worden bediend.”

 

Kevin Bresseleers, key accountmanager België

Kevin kent de Belgische retailmarkt én verzekeringen voor consumentenelektronica als geen ander. Hij werkte onder andere bij Dixons en Actua. Hij begeleidt nieuwe Belgische businesspartners van Harmony en is aanspreekpunt voor de diverse Belgische inkooporganisaties waar Harmony reeds mee samenwerkt. Gedurende zijn carrière werkte hij zowel met grote retailketens samen als met kleine zelfstandigen. Hij weet hoe belangrijk het is om een dealer niet als klant te zien, maar als volwaardige partner. Hij legt dan ook steeds de focus op het onderhouden van langetermijnrelaties. Bresseleers: “Je businesspartners moeten weten dat ze te allen tijde op je kunnen rekenen en dat je met hen meedenkt, enkel dan kun je samen de nodige successen boeken.”

 

Gregory Cernuda Fernandez, sales coach België

Gregory heeft de afgelopen jaren veel coaching-ervaring opgedaan, onder andere bij Coca-Cola. Bij Harmony ondersteunt hij de businesspartners om de Harmony verzekeringen op de juiste manier te verkopen in hun winkels. Als voormalig topsporter brengt Gregory zijn klanten graag op het hoogste niveau en met deze mentaliteit zal er een mooie samenwerking ontstaan. Samen met potentiële businesspartners is hij klaar om van de Belgische markt een succesverhaal te maken. Cernuda Fernandez: “Er is nog veel potentieel in België. Het concept om sales coaches aan te bieden aan onze businesspartner is uniek. Daarmee maken we het verschil. We helpen onze businesspartners te groeien en hierbij werken we nauw samen met hen.”

 

Meer weten over een samenwerking met Harmony? Of wilt u al direct met onze verzekeringen aan de slag? Kevin en Gregory zijn bereikbaar via sales@harmony.nl.