Jef Van Herck & Harmony: De ideale match

Jef Van Herck & Harmony: De ideale match

 

 

 

Jef Van Herck heeft iets bijzonders: hij bezit het opmerkelijke Retail-DNA. Zijn intuïtie voor detailhandel en Small Medium Business heeft hij in de afgelopen 15 jaar ruimschoots bewezen. Onder andere in de markt van Apple Premium Resellers en in verzekeringsland. Samen met Harmony heeft Jef nu een gezamenlijke internationale missie: retailers helpen de uitdagingen van vandaag en morgen op te lossen. En dat zijn er nogal wat.

 

 

 

Wie is Jef?
Van Herk: “Ooit heeft een collega mij omschreven als: een positieve, gedreven professional met een sterke commerciële mindset. Ik ben het daar graag mee eens. Mijn blik is vooruit en in mijn hoofd én hart zit altijd de klant. Een liefhebber van het vak, zo mag je me typeren.”

Hoe zit het met dat Retail-DNA?

“Retail zit mij in het bloed. Het was mijn eerste liefde en dat is het altijd gebleven. Ook heb ik overigens met veel plezier gewerkt in de verzekeringswereld van consumentenelektronica. Waar ik ook werkte, altijd was ik gedreven door de vraag: hoe creëer ik een excellente service en een onvergetelijke Premium klantbeleving? Dat heb ik ook gedaan als directeur bij Switch, een Apple Premium Retail organisatie, waar ik mij als Business Unit Directeur hard heb gemaakt voor het Premium aspect in zowel Retail als Small Medium Business. In die rol heb ik Switch mee door een lastige periode getrokken. Een mooie taak. Nu ben ik toe aan iets nieuws, iets anders dat mij inspireert.”

 

Harmony heeft zich in de afgelopen jaren opnieuw uitgevonden. Gedreven door een snel veranderende wereld, werd er een Insurtech platform ontwikkeld en een cultuuromslag gemaakt waarbij innovatie en marktdenken hoog in het vaandel staan. Nieuwe ambities waarbij dus ook een nieuwe Head of International Business Development Europe past.

 

Ronald, waarom is Jef een goede match met Harmony?

Van Weelde: “Ik heb Jef leren kennen in zijn tijd bij Switch. Naast een echte professional is hij, niet onbelangrijk, ook nog eens een aardige vent. Het mooie aan Jef is, dat hij dezelfde ambities heeft als Harmony: de positie van retailers versterken met Premium producten en diensten. Zijn enorme netwerk maakt hem de ideale Head of International Business Development Europe.

We zien dat onze producten geliefd zijn in België en Nederland. Nu willen we heel Europa voor ons winnen. En vooral de APR’s. In Nederland zijn we specialist in het verzekeren van consumentenelektronica en zijn we onder meer partner van alle APR’s. Met Jef is Harmony klaar om Europa te veroveren.”

Er wordt wat van je verwacht Jef!

“Ja, dat besef ik mij en ik zie het als een fantastische uitdaging. Wat ik uniek aan Harmony vind, is de passie om maatwerk aan retailers te leveren. Harmony stelt zich op als een echte partner die retailers vooruit helpt. Dat spreekt mij enorm aan.”

Hoe is het Retaillandschap veranderd, Jef?

“De Retail is de afgelopen jaren compleet op zijn kop gezet. Het valt mij op dat normale Retail plaats heeft gemaakt voor detail Retail. Wat ik daarmee bedoel, is dat commerciële details meer dan ooit het verschil maken. In marge, traffic en average basket value. En natuurlijk ook in de customer life time value. Je contact met de klant is heilig. Kijk maar naar de APR’s die premium expertise en experience écht centraal zetten. Daarbij wil ik ze graag helpen. Mijn ambitie: samen met retailers custom made oplossingen uitdenken om zo de uitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan.”

Ronald, waarom past het Harmony product zo goed bij APR’s?

“Het Harmony product voegt echt iets toe. Het telt op bij de expertise van de APR. Bij ons draait alles om de APR én zijn klanten. Wij maken gebruik van de sterktes van de APR. Denk aan de premium service, expertise, repairs en beleving en dit zowel online als in de winkel. Daarnaast zijn al onze processen en salesondersteuning al volledig afgestemd op de APR’s en het Apple Eco Systeem.”

Jef en Harmony: de ideale match?

Van Weelde: “Absoluut. We delen dezelfde ambities. Maar verschillen genoeg om elkaar te versterken.” Van Herck: “Dat levert de beste ideeën op. Onze klanten gaan daarvan de vruchten plukken. Zeker weten.”